تحصیل حاصل

تحصیل حاصل

در سالیانی نه چندان دور ددانی از جنس پلیدی و شرارت با ظاهری عام فریب و روبه صفت پس از سالها مخفی کاری در هفتمین روز از ماه دوم بهار 57 به طور علنی و آشکارا وارد میدان شده و علنا و عملا وابستگی افغانستان را به جماهیر شوروی اعلان نمودند.

این گروه پلید که قصد دین مردم متدین افغانستان را نموده بودند اول با ظاهری مکارانه احساسات مردم را هدف گرفتند تا بتوانند از طریق بدست آوردن دلهاشان دین شان را که قوی ترین عامل مقاومت مردم افغانستان بود بگیرند و رسما افغانستان را نوکر و برده خویش سازند.

خوشبختانه مردمانی نور اندیش و آزاد مسلک نخواستند تن به خفت دهند و ننگ دین فروشی را به پیشانی شان حک کنند؛ لذا ریسمان به دوشان میهن سینه ستبر کرده و در مقابل خصم نابکار قد علم نمودند و بالاخره در هشتم ماه دوم بهار 71 ابراهیم وار تبری بر پیکر شوروی زدند که جهان را از سلطه ی این تندیس پلید نجات دادند.

 

با آن که افغانستان در این زمینه شاهکار کرد و جهان اسلام را از خطر هیولای شرق نجات داد و حق بود تا کابل به عنوان کعبه ی سیاسی جهان اسلام معرفی میشد اما متاسفانه همسایگانی که خیر این مملکت را نمیخواستند دست به پاس تشکر به دسایسی ناجوانمردانه زدند و کم کم با کشاندن پاش هیولای غرب به خاور میانه و تحریک این هیولا، بر آن شدند که سردمداران جهاد اسلامی را به جان هم بیندازند و این گونه شد که در تاریخ افغانستان ثابت شد که گاهی اوقات نمک هم میگندد.

پس از آن که مجاهدین به قدرت نسبی رسیدند بر سر به تعیین حکومت واحد بین احزاب سیاسی جنگی رخ داد  که چهره ی جهاد مقدس (این فریضه ی الهی) رو به سیاه شدن رفت. از قدیم گفته اند "کفر چون از کعبه خیزد خلق کافر میشوند"

و اینک ازین برادر کشی کسی جز هیولای غرب و همسایگان بدخواه سود نمیبرد.
سودی که از زیر پا شدن خون پاک شهدا به  دست انان میرسید.

صد البته که بلایی که مجاهدین محترم بر سر مردم افغانستان آوردند شوروی و انگلیس نیاورد. اگر مزدوران شوروی و اینگلیس دین و فرهنگ مردم را هدف گرفتند مجاهدین محترم با برادر کشی و غارت گری و نا امنی و فساد انگیزی، انگلیس و شوروی را به اهدافشان رساندند.

نمیخواهم تمام مجاهدین و تمام احزاب را زیر سوال ببرم، ناگفته پیداست که هر گروه نیک و بد دارد؛ چنانچه داشتیم فرماندهان با اخلاص و متدین و خدمتکار که اکثر شان به شهادت رسیدند.
اما چنانچه شواهد و قراین نشان میدهد بعضی از همان مجاهدینی که برای سالروز شهادت شان تعطیلی عمومی اعلام میشود و یا انان که پس از کشته شدن شان عزای ملی اعلام میشود خونخوار ترین و مفسد ترین مجاهد بودند.

ببرهای مهربانی بودند که بر فرزندان افغان دایه گانی مهربانتر از مادر شده بودند.
اما جهاد مجاهدین در مقابل ارتش سرخ شوروی قابل تقدیر است
بنده نیزبه نوبه ی خود هشتم ثور سالروز خروج ارتش شوروی و ورود بیش از هفتاد کشور دیگر (بد تر از شوروی) را به مجاهدین شجاع افغانستان تبریک میگویم.

لطف حق قرین تان



نویسنده مطلب: حميد فصيحي

حميد فصيحي

پاسخ دهید

2 نظر

Ali Kosha  ۱۳۹۲/۰۲/۲۰ - ۱۷:۱۶:۲۸

دوست گرامی، نویسنده ای این مطلب! 1- افغانستان هیچ شاهکاری نکرده و نه تنها جهان اسلام که حتی خود را از خطر هیولای شرق و غرب نجات داده نتوانسته. اگر شاهکار را به معنایی کشته دادن و کشتن بدانیم، آری افغانستان شاهکار هایی منحصر به خودش را کرده. 2- از کجا معلوم است که هدف مقدس مجاهدین عزیز به دست آوردن زر و زور نبوده و به خاطر دفاع از مملکت و دین جنگیده اند؟ 3- مسئله ای فاسد بودن یا شدنِ یک کشور یا کشور هایی اسلامی که چیزی معمول است را نمیتوان به منزله ای نمک فرض کرد. بهتر است برای جلو گیری از گندیدگی جوامع اسلامی از دین شان به عنوان نمک استفاده صورت گیرد که در این صورت شاید حد اقل این نمک هیچوقت دچار گندیدگی نشود. 4- مسئله ای خیلی مهم در این زمینه، سردمداران جهاد به اصطلاح اسلامی به قول دکت

حميد فصيحي (boysm)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۴:۴۷:۰۳

با سلام اگر بخواهی با شاید ها و احتمالات زندگی کنی هیچ مساله ای در حد یقین که هیچ حتی در حد احتمال هم نمیرسی

Ali Kosha  ۱۳۹۲/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۹:۱۲

دوست عزیز! نه شایدی در کار است و نه هم پای احتمالی در میان. این ها حقایقی از روز روشن تر هستند. اینکه چشم های من و شما بر عکس ببیند مشکل خود ماست. 2- نمی دانم بخاطر سانسور نمودن نظر قبلی تشکر کنم یا چه بگویم...

حميد فصيحي (boysm)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۴:۴۷:۰۳

با سلام نظر شما هیچ وقت سانسور نشده و نخواهد شد دفعه قبلی دو نظر مشابه از شما دریافت تشده بود که یکی بدون مطالع حذف شد اما در مورد بیانات شما اگر بخواهی تمام چیزها را با احتمالات و منطق "از کجا معلوم که..." بسنجی هیچ چیزی واقعیت نخواهد داشت حتی حقایق شما قبلا گفتید از کجا معلوم که از اول قصد مجاهدین قصد بدی نبود؟ خب من هم میگویم که از کجا معلوم که قصد مجاهدین خوب نبود؟ فرض محال که شما دلیل بیاورید میگویم از کجا معلوم که دلیلت درستت باشد؟ با این منطق میشود تمام مناقشات بی مدرک بماند! و حال آن که شواهد و قراین خود ثابت میکند که مجاهدین از اول مقاصد شخصی نداشتند. بنده هم به قطع سخن نمیگویم شاید تک و توکی یا توک و تکی پیدا شود که از اول به فکر منافع شخصی بوده اما این دلیل نمیشود که تما م مجاهدین قبل از انقلاب زیر سوال بروند دلیل روشنی که میتوانم برایت بیاورم برای اثبات ادعای متن بیانیه این است که اگر تمام مجاهدین یا اکثریت شان به فکر منافع شخصی میبودند صد البته که با امکانات کم در جنگ با ابر قدرت جهان پیروز نمیشدند و ان تنصرو الله ینصرکم آیا اخلاص در چنین جنگی دلیل بر پیروزی نیست؟ البته گفته های شما هم برای بعد از انقلاب صادق است و اینجانب نیز تأیید میکنم